Сенсорний розвиток є передумовою розумового виховання діток. Період перших трьох років є часом найбільш інтенсивного фізичного та психічного розвитку дітей. У цей час за відповідних умов у дитини розвиваються різноманітні здібності: мовлення, удосконалення рухів, формуються риси характеру.
За допомогою дотику, м’язового відчуття, зору збагачується сенсорний досвід дитини. Вона починає розрізняти величину, форму й колір. Саме сенсорне сприйняття дозволить сформувати маленькій дитині уявлення про те, що вона бачить навколо. Використовуючи перший досвід відчуттів і аналізу, вона отримає початкові уявлення про форму і величину предметів, різноманітність звукових ефектів і запахів, кольорів та їх відтінків.
Розвиток мовлення є одною з головних проблем сучасних діток. Особливого значення набуває мовлення у ранньому віці, коли воно виникає, починає розвиватися і разом з ним розвивається психіка дитини. З мовленням пов’язані розвиток сприйняття і мислення, обумовлене спілкуванням з дорослими. У цей час воно відбувається особливо легко і вносить принципові зміни у поведінку дитини.
На 2-му році життя у дитинки зростає інтерес до всього, що її оточує: вона хоче все побачити, пізнати, взяти в руки. Це бажання перевищує можливості дитини, і вона вимушена звертатися за допомогою до дорослого.
Дослідження психологів і педагогів довели, що для реалізації здібностей та можливостей дітей необхідно створити оптимальні умови для розвитку дитячого потенціалу.
Заняття добираються за такими напрямами: завдання на розвиток уяви; завдання на розвиток дрібної моторики; завдання на розвиток сприйняття; завдання з використанням різноманітних художніх технік.